Haber

Marmaray 10 Yılda Bir Milyar Yolcuya Ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray’ın 10 yılda taşıdığı yolcu sayısının 1 milyara ulaştığını belirterek, “Bu bir yatırım ve işletme başarısıdır. 2023 yılında Marmaray ile yaklaşık 203 milyon yolcunun taşınması hedeflenmektedir.” terimini kullandı.

Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, İstanbul Boğazı’nın altına inşa edilen ve 2013 yılında hizmete açılan Marmaray’ın sadece yolcu sayısı açısından değil yük taşımacılığında da tarih yazdığını belirtti.

Marmaray’ın 60,46 metre derinliğiyle raylı sistemlerin kullandığı dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahip olduğuna işaret eden Uraloğlu, ilk etapta 5 istasyonla seferlere başlayan Marmaray’ın şu anda 76,6 kilometre uzunluğunda 43 istasyonla vatandaşlara hizmet verdiğini belirtti.

Uraloğlu, günlük 287 sefer ve 877 bin 72 yolcu kapasitesine sahip olan Marmaray’ın 10 vagonlu 34, 5 vagonlu 20 olmak üzere toplam 54 tren setinde 440 vagonluk bir filoya sahip olduğunu bildirdi. Y ile yaklaşık 203 milyon yolcu taşınması hedefleniyor.” bilgisini verdi.

“Marmaray ile yük taşımacılığı da kesintisiz hale geldi”

Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu ulaşımı sunan Marmaray’ın sadece yolcu değil yük taşımacılığında da ön plana çıktığına işaret eden Uraloğlu, “Marmaray ile sadece şehir içi yolcu taşımacılığı değil, ana hat ve yük taşımacılığı da kesintisiz hale geldi. Marmaray, Gebze, Pendik, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı YHT’den gece transit trenler ve ana hat trenleri ile Marmaray’a ulaşmak için yüksek hızlı trenler için de hizmet veriyor. ve uluslararası yük trenleri Marmaray’dan geçmektedir.” ifadelerini kullandı.

Çin’den Avrupa’ya giden ilk yük treni Marmaray ile tarihe geçti.

Uraloğlu, Marmaray’ın yurt içi yük taşımacılığında da bir ilke imza attığını belirterek, şunları kaydetti:

“Çin’den Avrupa’ya ilk yük treni Marmaray’ı kullandı. 8 Mayıs 2020’de Gaziantep’ten Çorlu’ya plastik hammadde taşıyan yük treni buradan geçerek Marmaray’ı kullanan ilk yerli yük treni oldu. Marmaray Boğaz Tüp Geçişinden 3 bin 29 yük treni geçerken, bu trenlerin 1610’u Avrupa’ya, 1419’u birden fazla feribotla feribot-transfer ile kesintisiz yük taşımacılığı ile ortadan kaldırılırken. orta elleçleme ve feribot maliyetleri, hem zaman hem de maliyet açısından rekabetçi taşıma tarifeleri oluşturulmuştur.

habercamlihemsin.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu