Visa, daha sürdürülebilir bir dünya için perakende markalarıyla yeni ortaklıklarını duyuruyor
- Visa Transformation Economics Behavioral Insights Lab (Recommerce Behavioral Insights Lab); Tüketicilerin döngüsel ekonomiye geçişini kolaylaştırmak ve sürdürülebilir tüketici tercihlerini desteklemek amacıyla H&M Group markası COS, United Repair Centre, Mindworks, Twig ve Ellen MacArthur Foundation ile iş birliğini duyurdu.
- Araştırmalar, tüketicilerin %92’sinin sürdürülebilir bir hayat yaşamak istediğini ancak yalnızca %16’sının davranışlarını bu yönde somut olarak değiştirdiğini ortaya koyuyor.
Vize, Dönüşüm Ekonomisi Davranışsal Öngörü Laboratuvarı’ile ilgili (Visa Recommerce Behavioral Insights), perakende bölümü ile ilk işbirliğini duyurdu. H&M Group’un COS markası, United Repair Centre, Mindworks, Twig ve Ellen MacArthur Vakfı, işletmelerin dönüşüm ekonomisine geçişte tüketicileri nasıl destekleyebileceğini araştırmak ve paylaşmak için kurulan Visa Transformation Economics Behavioral Insights Lab’in ilk ortakları oldu.
İkinci el satış pazarı ve giyim tadilatı hakkında içgörüler keşfedilecek
Tüketicilerin %92’sinin daha sürdürülebilir bir yaşam sürmek istediği ve yalnızca %16’sının buna yönelik somut adımlar attığı bir dünyada, Visa’nın perakende markalarıyla yaptığı iş birliği, niyet ve eylem arasındaki boşluğu kapatacak çözümler üzerinde çalışacak.
Moda sektörünün döngüselliğe geçişinde değerli bir yere sahip olan ikinci el eşya pazarı her geçen gün büyüyen bir alandır. Ancak Avrupa’daki tüketicilerin sadece %47’si yılda bir kez ikinci el satış yapıyor. Bu nedenle birçok marka halen tüketicilerin bu alana olan ilgisini, onları motive eden faktörleri ve karşılaştıkları olumsuzlukları anlamaya çalışıyor. COS ilk etapta tüketicileri ikinci el satış pazarına çeken ve katılımı artıran ürünler arayacak.
United Repair Center, tüketiciler için giysi onarımının zorluklarını ve giysi onarım hizmetlerinin herkes için nasıl daha erişilebilir ve kullanışlı hale getirilebileceğini keşfedecek.
Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin: “Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de tüketiciler daha sürdürülebilir bir yaşam istiyor ancak bunu gerçekleştirmek için adım atmakta zorlanıyorlar. Dünyanın önde gelen ödeme ağlarından biri olan Visa, tüketicilerin daha sürdürülebilir seçimler yapmasına yardımcı olan hizmetler geliştirmek için benzersiz bir konumdadır. Yakın zamanda duyurduğumuz Dönüşüm Ekonomisi kavramı, daha sürdürülebilir bir ekonomi için 6 temel tüketim durumunu kapsıyordu: Kiralama, yeniden doldurma, tamir etme, tekrar dağıtma, ikinci el satma ve kullanım ömrü sonunda iade etme. Visa Transformation Economics Behavoral Insights Lab, bireyleri bu alanlarda harekete geçmeye motive edecek motivasyon noktalarını belirlemeyi amaçlar. Bu sayede giyim dalında sürdürülebilir modayı tercih etmeyi ve tüketicilerin döngüsel ekonomiye geçişini hızlandırmayı hedefliyoruz” dedi.
Sonuçlar açık raporlar aracılığıyla paylaşılacak
Değişen tüketici davranışlarını tetikleyen faktörlerin daha iyi anlaşılması için online ve fiziksel mağaza ortamları gibi farklı ortamlarda çalışmalar yapılmakta; görünürlük, erişim ve karşılanabilirlik gibi konulara odaklanacak. Bulgular, kendi döngüsel modelini oluşturmak isteyen işletmeler tarafından kullanılabilmesi için açık kaynaklı indirilebilir raporlar aracılığıyla sunulacaktır.
Projenin diğer iş ortakları olan Ellen MacArthur Vakfı Vakfı’nın döngüsel tasarım, Twig’in fintech ve ikinci el satış ve Mindworks’ün davranışsal model tasarımı konusundaki deneyim ve bilgilerinin, elde edilen içgörülerin dönüştürülmesinde değerli bir rol oynaması beklenmektedir. sürdürülebilirlik alanında somut eylemlere yönelik çalışmalar.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı